سجاده فرش مسجد محرابی - فرش سجاده ای کاشان - خرید فرش مسجدی و فرش نمازخانه ای - فرش سجاده نماز

سجاده فرش مسجد محرابی - فرش سجاده ای کاشان - خرید فرش مسجدی و فرش نمازخانه ای - فرش سجاده نماز

فروش اینترنتی فرش سجاده ای از کارخانه ؛ سجاده فرش مسجد - فرش نمازخانه ای - فرش محرابی - فرش حسینیه - فرش امامزاده - فرش نمازخانه ی مدارس - فرش نمازخانه ی ارگان های دولتی ؛ لیست قیمت فرش سجاده ای و ابعاد فرش سجاده ای
سجاده فرش مسجد محرابی - فرش سجاده ای کاشان - خرید فرش مسجدی و فرش نمازخانه ای - فرش سجاده نماز

سجاده فرش مسجد محرابی - فرش سجاده ای کاشان - خرید فرش مسجدی و فرش نمازخانه ای - فرش سجاده نماز

فروش اینترنتی فرش سجاده ای از کارخانه ؛ سجاده فرش مسجد - فرش نمازخانه ای - فرش محرابی - فرش حسینیه - فرش امامزاده - فرش نمازخانه ی مدارس - فرش نمازخانه ی ارگان های دولتی ؛ لیست قیمت فرش سجاده ای و ابعاد فرش سجاده ای

قیمت فرش سجاده ای برای مسجد و نمازخانه

قیمت فرش سجاده ای در سال قبل تحت تاثیر عوامل مختلف، افزایش شدیدی داشت و همانند دیگر کالاهای بازار به هیچ عنوان از ثبات قیمتی برخوردار نبود.

در ابتدای سال 1400 هم به علت افزایش حقوق کارگران کارخانه‌های فرش ماشینی، قدری افزایش قیمت را شاهد بودیم ولی با کاهش قیمت دلار، قیمت سجاده فرش کاشان نیز با روندی کاهشی روبرو شد.

البته هنوز قیمت مواد اولیه‌ی فرش مسجد (از جمله الیاف فرش ماشینی) به ثبات لازم در بازار نرسیده و کماکان در حال نوسان می‌باشد و به احتمال زیاد تا پایان سال 1400 (به علت مذاکرات و پایین و بالا شدن قیمت دلار) نیز این بی ثباتی را داشته باشیم.


لیست قیمت فرش سجاده ای کاشان

جهت دیدن لیست قیمت‌های سجاده فرش بر روی لینک زیر کلیک کنید تا جدیدترین لیست قیمتی شرکت فرش سجاده سبحان را ملاحظه کنید:

جدیدترین لیست قیمت فرش سجاده ای مسجد


توجه داشته باشید که قیمت‌ها علاوه بر نوسانات نرخ ارز با توجه به عوامل مختلف دیگری چون جنس نخ انتخابی و همین‌طور تعداد شانه و تراکم بافت، دائما در حال تغییر بوده و به همین دلیل در این جدول، محدوده‌ی قیمت فرش سجاده ای را در نظر گرفته‌ایم؛


قیمت فرش مسجدی با ورود واسطه‌گران

همانطور که می‌دانید خرید فرش سجاده با توجه به ابعاد مساجد و نمازخانه‌ها معمولا در متراژهای بالا صورت می‌گیرد که این موضوع برای خریداران فرش مسجد (خیران و یا هیات امنای مساجد) بسیار مهم است که فرش را مستقیما از کارخانه خریداری کنند، چرا که حتی 1000 تومان کمتر هم تاثیر بسزایی در قیمت نهایی سجاده فرش خواهد داشت.

به طور کلی ورود واسطه‌گران در فروش فرش مساجد، قیمت فرش سجاده ای را به شدت افزایش می‌دهد به طوریکه در برخی از شهرها شنیده شده هر متراژ را چیزی در حدود 40 تا 50 هزار تومان بیشتر از قیمت درب کارخانه سجاده فرش سبحان به فروش می‌رسانند که بسیار تاسف برانگیز می‌باشد.

حال شما تصور کنید که برای خرید فرش مسجد از واسطه برای متراژهای حتی 100 متر مربع هم چه مبلغ گزافی را باید پرداخت کنید؛ به همین منظور می‌توانید مستقیما به آدرس کارخانه سجاده باف سبحان، که در نقشه‌ی گوگل زیر برای شما مشخص کرده‌ایم، مراجعه کنید تا علاوه بر دیدن نمونه رول‌های بافته شده و همچنین خط بافت فرش محرابی و فرش سجاده تشریفاتی، با مدیریت شرکت دیدار داشته باشید: (جهت دیدن آدرس دقیق کارخانه بر روی لینک زیر کلیک کنید)

https://goo.gl/maps/YJVd7RW8RYgo9jmU7



تاثیر جنس نخ در قیمت سجاده فرش

همانطور که در لیست بالا مشاهده کردید، قیمت‌ها بر اساس نوع الیاف به کار رفته در فرش، تعداد شانه و میزان تراکم تقسیم بندی شده است که احتمالا با این اصطلاحات در فرش ماشینی آشنایی نداشته باشید و شما را قدری سردرگم کرده باشد.

در صورتی که با جنس نخ به کار رفته در فرش ماشینی آشنایی ندارید و یا اینکه از اصطلاح شانه و تراکم در بافت آگاهی ندارید در ادامه با ما همراه باشید که هر یک از عوامل تاثیرگذار در قیمت فرش مسجد و نمازخانه را به طور خلاصه برای شما توضیح خواهیم داد تا مانند یک خریدار حرفه‌ای با شناخت کامل، از کارخانه سجاده فرش سبحان خرید اینترنتی و یا حضوری خود را انجام دهید.

به طور قطع جنس نخی که در بافت فرش ماشینی به کار می‌رود مهم‌ترین عامل در تعیین قیمت فرش سجاده ای می‌باشد. در اینجا فقط در مورد انواع جنس نخ خاب (نخ اصلی که روی فرش مشاهده می‌کنید) صحبت خواهیم کرد:


نخ اکریلیک - بالاترین قیمت فرش سجاده

بهترین نوع نخ که در بافت فرش‌های ماشینی به کار می‌رود به طور قطع نخ‌های اکریلیک هستند که بالاترین قیمت فرش سجاده ای را نیز شامل می‌شوند. نخ اکریلیک نیز جزو الیاف مصنوعی هستند که به خاطر برخی از شباهت‌های ظاهری که به پشم دارند، به آن‌ها پشم مصنوعی هم گفته می‌شود.

بیش‌تر الیاف اکریلیک وارداتی هستند و به همین دلیل با قیمت ارز رابطه‌ای مستقیم دارند. همچنین به دلیل کیفیت بالایی که این نوع الیاف دارند معمولا در بافت فرش‌های ماشینی 500 شانه تا 1500 شانه کاربرد دارند.

بیشتر خریداران فرش مسجدی به دنبال عمر بالا و دوام فرش هستند که تا سالیان سال نیاز به تعویض آن نباشد. پس اگر مسجد شما پاخور بالایی دارد، سجاده فرش با جنس نخ اکریلیک را انتخاب کنید.


مزایا و معایب فرش اکریلیک:

علیرغم اینکه فرش با جنس نخ اکریلیک گرانترین قیمت سجاده فرش مسجد را دارد اما عیب‌هایی هم دارد؛ در ادامه محاسن و معایب الیاف اکریلیک را می‌توانید ببینید؛

معایب الیاف اکریلیک:

  1. پرزدهی اولیه
  2. آسیب پذیری در برابر رطوبت

مهم‌ترین مزیت نخ اکریلیک نرمی و داشتن قابلیت ارتجاعی آن در بلند مدت است؛ ویژگی‌های خوب این نخ شامل موارد زیر می‌باشد:

  1. دارای نرمی خوب برای نمازگزاران 
  2. کوبیده نشدن (دارای قابلیت ارتجاعی) 
  3. پایداری بیش‌تر در برابر حرارت
  4. دارای عمر طولانی



شانه و تراکم در قیمت فرش سجاده ای


شانه و تراکم در واقع گره‌هایی هستند که به راحتی از پشت فرش قابل مشاهده هستند. شانه و تراکم همان گره‌های نخ‌های تار و پود هستند که در طول و عرض فرش بافته می‌شوند و هر چقدر این گره‌ها بیش‌تر و بیش‌تر باشد، کیفیت فرش مسجدی بالاتر رفته و در نتیجه قیمت سجاده فرش نیز بالاتر می‌رود.



تاثیر رنگ در قیمت فرش مسجد


شاید کسانی که اطلاعی از نحوه‌ی بافت فرش سجاده ندارند، به اشتباه تصور کنند که هر چه طرح فرش مسجد ساده‌تر باشد ارزان‌تر و هر چه که طرح سجاده فرش نقش و نگار بیشتری داشته باشد گران‌تر است؛

به طور کلی باید بگوییم که چه طرح‌های شلوغ (پر نقش) و چه طرح‌های ساده، از نظر قیمتی کاملا یکسان هستند چرا که مقدار نخ مصرفی (چه نخ خاب و چه نخ تار و پود) به طور یکسان در بافت فرش به کار می‌روند.

در مورد رنگ سجاده هم باید بگوییم که معمولا تاثیری در قیمت فرش سجاده ای ندارند، به خصوص رنگ‌های سبز یشمی و آبی فیروزه‌ای که در بافت فرش مساجد و نمازخانه‌ها بسیار پر کاربرد و پر طرفدار هستند؛ فقط در برخی موارد که شرکت روی خط بافت آبی و سبز می‌باشد ممکن است که سفارش‌های سجاده فرش با رنگ قرمز و یا بادامی را با تاخیر ببافد.